Gisteravond werd ik gebeld: of ik mevrouw Boonstra was, of ik inderdaad woonde op het adres waar ik woon en meer van dat soort vragen. Het was niet bovenstaande vriendelijke dame van Lindorff, maar een iets minder vriendelijke heer.
Kern van het verhaal was of ik op de hoogte was van het feit dat ik een schuld heb bij UPC. Vanzelfsprekend werd ik pissig. In de eerste plaats bellen ze mij ’s avonds thuis en verstoren zo mijn rust. In de tweede plaats heb ik helemaal geen schuld bij UPC. Boos antwoordde ik dus dat ik geen schuld heb. Dat ik niet van plan ben om voor de zoveelste keer inzage in mijn financiële administratie te geven. Dat ze maar naar de rechter moeten gaan en dat we dan wel zullen zien wie er gelijk heeft. De meneer aan de andere kant van de lijn betoogde dat hij niets wist van het voorgaande traject met Penninck en Landheer! Het gesprek eindigde met zijn vraag: u wilt dus niets meer horen van Lindorff? Waarop ik vanzelfsprekend bevestigend antwoordde.
Ik ben benieuwd of dit gesprek opgenomen is, ik was vanzelfsprekend niet erg diplomatiek. Dat krijg je als je overvallen wordt. Nu maar afwachten wat de volgende zet wordt.

5 Reacties naar “UPC IV: Lindorff”

  • Anonymous:

    Ik vind UPC een van de slechtste bedrijven die er bestaat!
    Wat een slechte service. Plotselinge contractovername, rekeningen met vage bedragen, andere mensen die mijn Internet afgezegd hadden.. schijnbaar. Ze hebben nooit antwoorden op mijn vragen. Ik leg het al JIP EN JANNEKE UIT, zodat ze het kunnen volgen. Het zijn toch verdorie hbo’ers die daar aan het werk zijn? Of ze worden niet ingewerkt.. of ze werken gewoon mensen af onder het mom van in 7 minuten moet het gesprek met een of andere rotsmoes zijn beeindigd. Er zijn mij zooooveel toezeggingen gedaan. Nooit is er iets van terechtgekomen. Ik snap het niet meer. Voor mij is UPC horror! En ik wil er niks meer mee te maken hebben ook!

  • Mado:

    wat mij geholpen heeft is dit weblog en posten op de site van Chello Underground. (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=22042.0) Zo heb ik de aandacht getrokken van Jezper-UPC een medewerker van het UPC webcareteam. Hij heeft uiteindelijk de zaak opgelost. Maar ik ben het met je eens het is een vreselijke lijdensweg eer je van hen verlost bent, want iedere deurwaarder is een graadje erger!
    Dus ga naar het Chelloo Underground Forum en laat van je horen!!!

  • Anonymous:

    Frans sluit zich aan: upc=ellende. Middagje blogs lezen en reageren…

    Ik word al meer dan een jaar lastig gevallen door UPC met een spookrekening. Na een zeer frusterende periode als afnemer van UPC diensten: een krakende telefoon dienst (priority), een afgesloten televisie, een haperende internet verbinding (chello) en automatische incasso ellende was de maat meer dan vol.

    Het opzeggen van deze diensten is getreineerd doordat UPC alleen mij probeerde te bellen als hun priority-telefoon het niet deed. Uiteindelijk is het toch gelukt: ik heb zwart op wit dat alle diensten zijn gestopt!

    Helaas kreeg ik kort daarna een brief ‘hartelijk welkom als nieuw abbonee’. De telefonische helpdesk heeft bevestigd dat het een fout hunner zijde is. Maar de rekeningen blijven komen, iedere keer een ander bedrag. En UPC weigert hiermee te stoppen of met bewijs te komen dat ik dat ik zou moeten betalen. Dat ik ‘nooit meer iets met UPC te maken wil hebben’ maakte wel indruk, maar leidde niet tot actie.

    Die Lindorff ratten heb ik twee maal ge-emailed dat ik verweer voer, maar de enige respons is dat zij mijn stuk verkeert hebben verwerkt.

    Nu weer nieuwe maffia vriendjes, M.G. de Jong, gerechtsdeurwaarders. Hoe lager de club hoe mooier het briefpapier met dreigementen: de vaderlandse Leeuw!

    Wat zal ik hiermee doen? Uiteraard ga ik niet betalen, er bestaat geen wet die mij verplicht een spookrekening te betalen, die mij gebied frauduleus handelen te sponsoren of die mij verbied een fijne tegenactie te beginnen.

  • Mado:

    Dit weblog heeft ervoor gezorgd dat ik van al die incassobures verlost werd en een bezoek aan de chello underground site! Mijn verhaal werd gelezen door een medewerker van het webcare team en die heeft ons probleem na 5 jaar opgelost. Ik zou dus ook eens die website bezoeken. Wie weet kom je dan ook van ze af. Succes!

  • Servaas:

    Goh… ik ben dus niet de enige die dit is overkomen. Na 2 jaar niets meer gehoord te hebben probeert Lindorff het waar Penninck & Landtheer is gestopt.

Mijn Foto's

Huiswijn